.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
طرح ملی تصفیه خانه فاضلاب رشت افتتاح شد

فاز نخست طرح ملی تصفیه‌خانه فاضلاب رشت با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، فاز نخست طرح ملی تاسیسات فاضلاب رشت صبح امروز با حضور وزیر نیرو در روستای فخب این شهرستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیر عامل آبفای گیلان در مراسم افتتاح تصفیه‌خانه مذکور اظهار کرد: طرح ملی ایجاد تاسیسات فاضلاب رشت با هدف ارتقای بهداشت عمومی و سلامت شهروندان، حفظ محیط زیست، جلوگیری از آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود و تالاب بین‌المللی انزلی اجرایی شده است.

حمید روشن‌روان، با بیان اینکه پروژه تصفیه خانه فاضلاب رشت در سال 69 اعتبار گرفت، افزود: مطالعات این طرح در سال 70 از طرف شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان به مهندسین مشاور ایراناب ابلاغ شد و پس از تشکیل شرکت آب و فاضلاب گیلان در تاریخ 21 مهر سال 70 به این شرکت انتقال یافت.

وی، تصفیه‌خانه فاضلاب رشت را در مساحت حدود دو هزار و 842 هکتار عنوان کرد و یادآور شد: این تصفیه‌خانه 300 هزار نفر جمعیت رشت معادل 50 درصد جمعیت شهری را پوشش می‌دهد.

این مسئول، ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب رشت را 63 هزار  متر مکعب در شبانه‌روز ذکر کرد و افزود: اعتبار هزینه شده این پروژه تا پایان سال 90 بالغ بر یک‌هزار و 176 میلیارد ریال بود که برای تکمیل آن تا پایان سال 94 به یک‌هزار و 734 میلیارد ریال دیگر نیاز است.

وی، اجرای باقیمانده تلمبه خانه‌های تاسیسات تصفیه خانه فاضلاب رشت را تا پایان سال 94 عنوان کرد و متذکر شد: برای این پروژه از اعتبار ملی 699 میلیارد ریال و اعتبار بانک جهانی 477 میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش فارس، وزیر نیرو به همراه مشاور و تعدادی از معاونان خود از تاسیسات تصفیه‌خانه فاضلاب رشت بازدید کردند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 25 تير 1391
این طرح افتتاحش صوری بوده و نمایدگان گیلان طی نامه ای به وزیر نیرو اعتراض کرده اند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.325 seconds.